RU
 

Низка українських інтернет-провайдерів обмежила доступ до сайтів "Апостроф", "Главком" та інших

Із 24 березня заблоковані сайти можна відкривати тільки через VPN
Із 24 березня заблоковані сайти можна відкривати тільки через VPN
Фото: depositphotos.com

Рішення про блокування сайтів ухвалив Печерський райсуд Києва за позовом колишнього глави "Спецтехноекспорту" Павла Барбула. Головний редактор інтернет-видання "Апостроф" Денис Попович заявив, що судове рішення про блокування сайтів – обурливий прецедент, який не має нічого спільного зі свободою слова.

24 березня мобільний оператор lifecell, інтернет-провайдери Triolan та "Інформаційні технології" заблокували доступ читачів до сайтів "Апостроф", "Главком", "Голос" та інших видань. Про це 25 березня повідомив "Апостроф".

Доступ до сайтів було закрито на вимогу колишнього глави "Спецтехноекспорту" Павла Барбула. Зараз сайти недоступні на всій території України, їх можна переглядати за допомогою VPN.

18 лютого суддя Печерського районного суду Тетяна Ільєва ухвалила рішення за позовом Барбула, наклавши арешт на майнові права інтелектуальної власності доменних імен 12 українських видань. Суд постановив блокувати їхню роботу всім інтернет-провайдерам і мобільним операторам на території України, зазначає видання.

Слідчий Печерського управління поліції Василь Поплавський 10 березня ухвалив рішення про закриття кримінального провадження у зв'язку з відсутністю складу кримінального правопорушення. Поплавський наголосив на безпідставності претензій Барбула. Незважаючи на це, 24 березня доступ до сайтів було закрито.

Головний редактор "Апострофа" Денис Попович вважає, що рішення суду про блокування сайтів за вказівкою колишнього чиновника – це прецедент, який не має нічого спільного з дотриманням принципів свободи слова.

"Якщо так піде і далі, то будь-який ЗМІ в нашій країні може бути закрито після клацання пальцем, на тій лише підставі, що його публікації не сподобалися людям із впливом", – завив головний редактор.

Головред "Главкому" Микола Підвезяний звернувся до операторів, які заблокували сайти. Він звернув увагу на те, що деякі досі не заблокували російських ЗМІ, які потрапили під санкції в Україні. Про це "Главком" написав 25 березня.

На початку року в Україні вже була схожа ситуація. 4 лютого Голосіївський районний суд Києва ухвалив заблокувати в Україні 426 сайтів, серед яких, зокрема, російські та українські засоби масової інформації. У список потрапили російське агентство РБК, український сайт From-UA, блог-платформа LiveJournal та інші.

Рішення було схвалено після позову Олександра Пана. Заступник міністра внутрішніх справ України Антон Геращенко 25 лютого писав, що Пану "не подобалося те, що про нього писали на різних інтернет-сайтах у різний час, називаючи його шахраєм і пройдисвітом, а також називаючи його іншими неприємними епітетами".

Після скандалу у ЗМІ 25 лютого правоохоронці закрили кримінальне провадження, за яким суд вирішив заблокувати доступ до більше ніж 400 інтернет-ресурсів.

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
 
 

 
Вибір редакції
 
 
 
НАЙПОПУЛЯРНІШІ МАТЕРІАЛИ