RU
 

Рада створила тимчасову слідчу комісію з розслідування зміни власників NewsOne, "112 Україна" і ZIK

Метою тимчасової слідчої комісії Ради є перевірка законності зміни власників телеканалів NewsOne, "112 Україна" і ZIK, а також забезпечення протидії інформаційному впливу РФ.

Рішення підтримали 278 депутатів
Рішення підтримали 278 депутатів
Фото: iportal.rada.gov.ua

17 жовтня Верховна Рада створила тимчасову слідчу комісію з розслідування обставин зміни власників телеканалів "112 Україна", NewsOne і ZIK, передає кореспондент видання "ГОРДОН".

За ухвалення проєкту постанови №2152 проголосували 278 депутатів.

Метою комісії є перевірка законності зміни власників телеканалів і забезпечення протидії інформаційному впливу РФ, ідеться в пояснювальній записці.

Комісія повинна буде перевірити обставини придбання, джерела надходження коштів під час зміни власників цих телеканалів, дізнатися про людей, які прямо або опосередковано брали участь у зміні власників, їхню частку на ринку, поширення тез, які загрожують нацбезпеці.

Окрім того, за підсумками роботи ТСК має надати пропозиції щодо заборони монополізації інформаційного простору України на законодавчому рівні.

Головою комісії призначено депутатку із фракції "Слуга народу" Ольгу Василевську-Смаглюк, її заступницею – Олександру Устінову (фракція "Голос").

Усі три телеканали належать народному депутату від "Опозиційної платформи – За життя" Тарасові Козаку. За даними програми "Наші гроші", він входить у найближче оточення голови політради партії "Опозиційна платформа – За життя", народного депутата Віктора Медведчука, який є кумом президента Росії Володимира Путіна. Козак придбав NewsOne і "112 Україна" наприкінці 2018 року, ZIK – улітку 2019-го.

Раніше власником NewsOne була сім'я колишнього народного депутата Євгенія Мураєва, а ZIK  сім'я львівського бізнесмена Петра Димінського. "112 Україна" перед продажем належав громадянину Німеччини Едуарду Кацу, якого журналісти "Радіо Свобода" пов'язують із Медведчуком. Він придбав телеканал у квітні 2018 року. До цього, як зазначає "Детектор медіа", структура власності компаній із групи "112 Україна" була закільцьованою і не давала змоги визначити кінцевого бенефіціара. До Каца власником каналу себе називав бізнесмен Андрій Подщипков.

У Нацраді України з питань телебачення і радіомовлення заявляли, що не можуть довести зв'язку цих ЗМІ з Медведчуком. 

Додайте «ГОРДОН» в свої обрані джерела ⟶ Google News підписатися
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
 
Отримуйте оповіщення про найважливіші новини на нашому каналі в Telegram читати
 

 
Вибір редакції